lørdag den 28. august 2010

TravlOgSåAlligevelIkke!

Først: Mie, tak for din kommentar, jeg kan af en eller anden grund ikke svare tilbage, men her er hvad jeg ville skrive:

Det lyder godt Mie :D Ja, det får jeg i hvert fald ;) Det bliver nemt, at bestemme hvor fremtidens sommerferier, skal gå hen ;) hehe Det er helt fantastisk kan jeg sige dig :) Men også hårdt til tider - men sådan skal det vist være ;)
Godt at høre fra dig Mie! Det er underligt ikke at møde hinanden i pauserne, hver dag, som vi ellers normalt gør ;)
Du må også passe rigtig godt på dig selv!! :D


d. 28.08.10


Aftenen i går endte med, at vi alle sad og spiste græsk middag i køkkenet – 12 personer i vores køkken, er IKKE optimalt, men vi havde det mægtig hyggeligt! Inden aftensmad snakkede jeg med Tina Thyssen på Skype i en time! Det var virkelig hyggeligt :) Hun sad og lavede AT, så jeg frydede mig over, at jeg ikke skal tænke på den slags længere ;) Jeg tilbød dog, at sende min AT til hende, men hun var næsten færdig, så det var jo ærgerligt.. (Jeg tror dog ikke hun ville have taget imod den alligevel – hun er vist lidt for dengset til sådan noget snyd ;) Ej, jeg joker Thys ;D) Hun fortalte mig, at hun har fået en plads på 3. div. – men det vidste vi jo godt alle sammen at hun ville, så det var jo ikke nogen stor overraskelse! Men rart at vide anyways ;)

Til aftensmad havde Eleni og hendes søster Jenny lavet moussaka, som er en slags lasagne bare med kartofler og aubergine i stedet for pasta. Derudover havde de lavet tilbehør, som bestød af skorper med tomatfyld og oregano på nogle af dem, og camembert med honning på nogle. Udover det var der tomatsalat (agurk, tomat, feta og brødkrummer) og så ellers masser af tzasiki! Virkelig lækkert mad! Vi blev alle sammen en smule ”tipsy” på grund af alt den vin vi drak, men det var fandme sjovt! Jeg kan virkelig godt lide Jeannes kæreste – han har den fedeste humor! Vi skal nok få det sjovt til sommer! :D haha Aftenen endte med at Jeanne og hendes kæreste gik i seng (haha), og Alvaro, Eleni og Jenny tog i byen, Jan gik ind på sit værelse, Peter havde tømmermænd fra aftenen før, så han var gået i seng, Gabor var træt, Martino tog for resten med i byen, og jeg hjalp Fabio med at pakke hans kuffert, for han rejste til Schweiz i dag, for at tage til samtale på et universitet omkring muligheden for at tage en PhD indenfor hans fag – noget med immigration og sprog :) Det var mægtig hyggeligt! Jeg fik lært ham, hvordan man kan få mest muligt ud af pladsen i en kuffert :) Han var dybt imponeret, men der skal heller ikke meget til at imponere ham indenfor organisering eller logik, for det ejer han ikke sans for, som han selv siger ;) Så fik vi ellers sagt farvel og som tak fordi jeg hjalp ham, fik jeg lov at låne hans virkelig grimme, men virkelig dejligt varme striktrøje – som han by the way selv elsker virkelig meget! Og synes er trendy! – indtil han kommer tilbage på torsdag :) Han er virkelig en stereotyp bøsse med en mærkelig sans for tøj, koreografi på dansegulvet når vi går i byen, og blinken med øjnene nogle gange, så han minder om bambi :D haha Han er GENIAL! Så gik jeg ellers i seng klokken to ca. så lidt ”Huset på Christianshavn” inde på Dr’s hjemmeside, og lagde mig ellers til at sove.

Morgenen efter vågnede jeg klokken 9, men lagde mig til at sove igen, og vågnede så ved en 11-halv 12-tiden :) haha Så gjorde jeg mig klar, men havde en kort afbrydelse af fem min. på skype med familien, og så tog mig, Jeanne og ”boyfriend” (Jeg kalder ham boyfriend, for hans rigtige navn er umuligt at udtale, prøv selv: Xavier ;D), og Gabor til Cardiff Bay, hvor vi mødtes med Fabian, for der var nemlig food-festival i denne weekend. Det var virkelig helt fantastisk! Måske 50 boder med mad fra hele verdenen! Det eneste jeg købte, var dog nogle nødder! Jeg kunne ikke stå for dem! Det var en bod, hvor der måske var 30-40 forskellige slags nødder! Jeg købte dog de originale chili-nuts, Cashew og pistachie-nødder. Men man kunne f.eks. få cashew nødder ristet med ost, eller brændte mandler, eller chokolade-overtrukne banan-snacks. Virkelig lækkert! Jeg har taget en masse billeder af det hele, som jeg vil forsøge at uploade på et tidspunkt! Til frokost fik vi en bolle med en bøf lavet af kænguru :) Det smagte sindssyg godt! Virkelig sindssyg godt!

Ved halv-fem-tiden tog vi med bussen hjem, og var cirka hjemme klokken kvart over seks. Der gik Jeanne og boyfriend en tur i ASDA, for jeg skulle snakke med Nans på skype :) Det endte dog med, at jeg kun fik snakket med hende 5-6 min. for Maibritt var nemlig på Skype, så jeg kunne ENDELIG snakke med hende! Det var så vildt mærkeligt – men helt fantastisk! Det føles virkelig så normalt, og som om vi bare sad hjemme i DK og snakkede, som vi plejer! Det føltes bestemt ikke, som om at hun sad i USA og klokken kun var 10 om morgenen, mens jeg sad i Cardiff klokken halv syv om aftenen! Jeg er så glad for, at hun har fået sådan en dejlig start på opholdet derovre! Jeg har egentlig ikke rigtig været bekymret for, at hun nok skulle klare det hele godt på noget tidspunkt, for hun er vildt god til at forberede sig selv mentalt på forandringer, synes jeg. Det lyder virkelig også, som om at hun får det vildt fedt derovre! Jeg kunne vildt godt tænke mig, at komme over at besøge hende, men nu må vi se. Det er jo desværre rimelig dyrt! Men det kunne være mega fedt! Vi aftalte, at vi, når Katten kommer i næste weekend, skal have en date på skype alle 3. Det er virkelig underligt, ikke at ses hver dag, som vi har gjort i 3 år. Det var så dejligt, at snakke med Maibritt i dag, for det bekræftigede mig i, at selvom vi ikke ses hver dag det næste års tid, så vil vi stadig være enormt gode veninder, når vi mødes igen til studiestart i september. Det er jeg virkelig overbevist om! Også selvom, vi nok forandrer os i løbet af det her år, så vil vores venskab kun blive bedre, tror jeg :) Det håber jeg i hvert fald :) Når, nok om det! :D

Da Jeanne og boyfriend kom hjem fra Asda, gik vi en tur i Tesco (som er det andet supermarked, der ligger tæt på os – dog lidt dyrere), for ASDA havde ikke alle ingredienser til Tiramisu, som Jeanne ville lave til dessert. Så jeg fik da lige købt to blade til togturen i morgen. Da vi kom hjem, gik vi i gang med at lave mad – en form for toast, bortset fra at det er lavet i ovnen! Du tager to stykker brød, putter skinke og cremefraiche indeni og ost på toppen og voila – virkelig lækre toast! :D Til dessert var der Tiramisu, som smagte ekstremt godt, selvom jeg egentlig normalt ikke er vild med det! Så vaskede vi ellers op, fik os en mojito, fik sagt farvel til Boyfriend og Jeanne, som ikke skal med til Oxford i morgen, farvel til Eleni’s søster Jenny, som skal hjem i nat og nu skriver jeg så dagbog :) I morgen går turen som sagt til Oxford med alle gutterne. Eleni har dog bestemt sig for, at hun kommer fra London af, når hun har afleveret sin søster, så hun møder os i Oxford ved 3-tiden. Vi skal bo på et hostel, hvor jeg tror, der kan bo 18 mennesker i det lokale vi skal sove i – det bliver lidt af en udfordring, vil jeg sige, men det er jo kun for en nat :)

Jeg skriver igen, når jeg er kommet hjem fra Oxford! (Der er Bank-holiday herovre, derfor vi kan tage af sted fra søndag-mandag :D) Hav en rigtig god søndag!

Love u!
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar