søndag den 15. august 2010

JegLeverStadig

d. 15.08.2010

Okay – der er gået nogle dage siden jeg har opdateret nu – jeg undskylder :D Jeg har simpelthen bare haft nok at se til ;)

Jeg beklager udover dette, også eventuelle stavefejl ;) Min hjerne kører på højtryk i øjeblikket med at oversætte dansk til engelsk og engelsk til dansk - jeg er rent faktisk begyndt at tænke engelsk det meste af tiden nu, også - jeg drømmer dog stadigvæk på dansk Brittan ;)


Fredag, d. 13.08.2010:


I fredags var jeg på arbejde, hvor jeg bl.a. lavede en form for collage af filt og andre stofmaterialer – det var en løve – mens en af mine patienter så på. Ja, det er sådan arbejdet med mentalt ustabile mennesker er – du laver en masse aktiviteter og de ser på, at du laver dem, og er måske lidt med en gang imellem ;) haha Jeg er kommet på rigtig god fod med en af mine arbejdskollegaer, som arbejder ”nedenunder” sammen med mig og Gabor – Nedenunder = der, hvor patienterne opholder sig, Ovenpå = der, hvor personalet opholder sig, og ordner papirarbejde osv. Hun har lånt mig 3 bøger, fordi jeg spurgte hende ud om, hvor man kunne finde en god boghandel her i Cardiff. Den ene hedder ”Emma” og er af Jane Austen. De to andre er også klassikere, den ene er blandt andet den første kriminalroman, der nogensinde er blevet skrevet! Collins, ”The woman in white” og Pilcher, Rosamunde – ”The shell Seekers”. Så jeg håber jeg kan forstå dem :) Efter frokost sang mig og Gabor karaoke med nogle af patienterne. Blandt andet en af de ældste patienter, som ingen tænder har, og snakker ligesom en af drengene fra Bibo. Det var mægtigt sjovt – Abba er åbenbart et meget populært band herovre :D

Efter arbejde slappede vi lidt af og besluttede os ellers for at tage i biografen. Mig, Jeanne, Fabian og Gabor, var de eneste som gad, så vi tog bussen (hvilket var lettere problematisk, eftersom vi kom 1 min. for sent til den bus vi oprindeligt skulle have været med, og først troede at der ikke var flere busser. Så begyndte Jeanne at tomle – for det er åbenbart normalt i Frankrig, ligesåvel som det er normalt at ryge hash til festerne – men vi endte med at finde en bus, til min store lettelse!! Jeg ved godt vi var 4, men det der med at tomle, det er sq alligevel lidt for vildt til mig!) Vi ankom til biografen og købte vores billetter (du kan bruge dit studenterkort til alting herovre – også selvom det for mit vedkommende er udløbet, for de forstår ikke dansk, kun Herning gymnasium og student :D haha så prisen var 5,6 pund, hvilket er ca. 50 kr. så biograf er billigt herovre! :D) Så købte vi Ben&Jerry’s is (Har fået en ny favorit: Caramel Chew Chew – prøv den!) og satte os til rette i en KÆMPE sal med et KÆMPE lærred. To en halv time og en masse Leonardo DiCaprio senere, tog vi bussen hjem til whitchurch, hvor Fabio sad og så film med ham selv, fordi han har været lidt syg her på det sidste, så vi endte med at se sidste halvdel af ”Marie Antoinette” sammen med ham. Både ham og Jeanne ELSKER også ”Marie Antoinette”, så jeg har endelig fundet nogle som gider at se den sammen med mig.

Kort bemærkning til mine forældre:
Jeg har en toastrister herovre, så jeg kan riste ALT mit brød, og den skal ikke pakkes væk, for den står fast på bordet, så ingen skændes om, hvem der sidste har brugt den ;) Vi kan bruge ALT det MEGET VARME vand vi vil, når vi går i bad, så nu er mine bade ikke 15 min. men 30 min – ej de er stadig 15 min, men der er ingen som råber: ”Vil du selv betale vandregningen” :D hahaha Så måske kommer jeg ikke hjem igen :D Ej, jeg joker ;)og forresten så er vejnavnet på village hotel: Pendwyallt road

Lørdag d. 14.08.2010

Vi stod op klokken 12.00 :D og bestemte os for at tage på en dagstur til Caerphilly, en lille walisisk by omkring 20 min. i bus fra whitchurch, som har et meget berømt slot. Det var virkelig alle pengene værd. Slottet blev opført i 1200-tallet og står stadig fuldt autentisk tilbage – det er selvfølgelig lettere ødelagt pga. diverse krige osv., men man kan gå inde i det, og forestille sig, hvordan de levede i det for mange år siden. Det var i øvrigt igen mig, Gabor, Fabian og Jeanne, som var taget af sted, for nogle af de andre havde været i byen aftenen før, så de var for trætte. Senere mødtes vi dog med Martino og Fabio og Martinos ven Luca – en italiener, som seriøst ligner en dansker, med lyst hår og blå øjne. Han er i øvrigt ingeniør for ferrari – han har dog ikke selv en ferrari, siger han ;) haha Så tog vi på en café og fik engelske Pies – jeg fik med Chicken Tiki, som svarer til Chicken Tikka Masala bagt ind i en tærte – det var faktisk overraskende lækkert. Bagefter fik vi den lækreste chokoladekage! Det er de altså gode til herovre :)

Da vi ville hjem ved en 5-tiden viste det sig, at vi stod på den forkerte side af vejen, og vi missede den bus vi skulle have været med. Så vi blev nødt til at vente en time på at komme hjem (Har jeg nogensinde fortalt jer, hvor meget jeg HADER offentlig transport? Nå, ikke? Jamen, så ved i det nu!!!!!!). Den time blev brugt på at købe fashion-magazines (ja, jeg ved det – jeg er addicted!), købe løbesko til Jeanne (Som er franskmand, og derfor meget imod grimme sko – hun har rent faktisk løbet i hendes converse sko, fordi hun hader løbeskos udseende så meget :D haha Men jeg fik hende overbevist om, at hun ødelægger sine ben, hvis hun ikke fik sig et par ordentlige løbesko. De har overraskende billigt løbeudstyr herovre. Jeanne gav 25 pund for hendes, og de er ok kvalitet, men hvis du skal have i god kvalitet, kan du få et par gode sko for 80 pund. Det er ikke så slemt, når man tænker på, at et par gode sko i DK koster over 1000 kr). Nå, men vi kom med bussen hjem.

Jeg har helt glemt at fortælle, at Eleni var kommet hjem om natten, så hun var den første jeg mødte da jeg stod op. Hun så virkelig ud til at have fået det bedre, og jeg tror hun bliver her nu, selvom Martino er her. Martino har det til gengæld ikke så godt. Han græd i en time i går aftes – selvfølgelig inde på sit værelse uden nogen så det – eller jeg så det, men jeg var den eneste. Jeg har ondt af ham, og jeg har ikke ondt af ham. Det er i virkeligheden hans egen skyld, men han har det svært lige i tiden, fordi han ikke ved hvad han vil. Man kan sige, at han har en eksistentiel krise! :)

Eleni havde bestemt sig for, at hun ville lave mad til os, så vi fik græsk mad i form af ris, kylling, tzasiki, ouzo osv. Det var virkelig lækkert. Eleni havde også inviteret Martin, som er en af de ældre arbejdere, der bor i West Homes. Han er meget fin, men han blev irriterende, da han blev fuld. Vi var tolv, fordi Luca jo selvfølgelig også var med :) Og så var der ellers fest i West Homes med tequila, Ouzo og isterninge-krig. Mægtig sjovt. Vi ville have taget i byen, men vi missede den sidste bus, så mig og Jeanne gad ikke betale for taxa begge veje og gik derfor tilbage og snakkede. Luca og Martino gik også tilbage, for der var ikke plads i en taxa, og de gad ikke tage en taxa selv. Så vi snakkede med dem inde på mit værelse og så billeder fra Martinos liv – mægtig hyggeligt. Vi gik i seng omkring halv 3, og blev ellers vækket af brandalarmen (med a) klokken halv 5 – skønt! Jeg faldt dog heldigvis i søvn igen, og stod igen op klokken 12 i dag.

Søndag d. 15.08.2010

Klokken er nu 16.20 herovre og jeg ligger, sjovt nok, og skriver min dagbog. Mig og Jeanne har været en tur i ASDA og bruge mange penge på mad. Ups.. Det kan vi vist ikke gøre hver uge. Vi spiser godt i denne uge, og må nok indstille os på pasta-kur ugen efter næste uge. Vi har købt en masse lækkerier – bl.a. Ben&Jerry’s (Caramel chew chew) og M&M’s, som begge er overraskende billige her. M&Ms koster 87 pence altså 0,87 pund herovre, mens B&J koster 3 pund pr. bøtte, hvilket ikke er mega billigt, men billigere end 55 kr. i DK). Så har vi fået lidt frokost, og nu skriver jeg dagbog. Om en times tid går vi måske ind til Cardiff gennem parken, og mødes med de andre gutter til noget aftensmad (Subway er vist det eneste vi har råd til :D), men vi ved det ikke helt endnu. Vi er begge to trætte (Vi har vist sovet for meget :D) og vil lige nu bare slappe af :)

Håber jeg kan opdatere snart igen :)

Love u
Line

1 kommentar:

  1. Hej A..
    Det hele lyder ufattelig fedt. Det at i bruger så meget tid og spiser sammen, virker til at være herligt. :)
    Vil bare lige minde dig om at du ikke går glip af det store idet det er møg kedelig at gå i skole igen og jeg overvejer at droppe ud :D haha not..
    Jeg savner og tænker på dig.. Ser frem til at besøge dig engang her i efteråret, måske nov? :)
    - Ellie..

    SvarSlet