onsdag den 4. august 2010

Tuesday

d. 3.08.10
I dag har vi igen været på introduktionsrunde. Vi var på Jeannes projekt, som hedder st. Davids. Det er et dag-center for gamle mennesker med en mental-sygdom (det kan både være demens, men også skizofreni – altså begge grupper af mentale sygdomme). Det virker til at være et rigtig godt projekt, med nogle rigtig søde kollegaer, så det skal hun nok blive glad for.

Efter frokost tog vi ud og så CRU og Phoenix community house, som var mit oprindelig projekt – nej, hvor er jeg glad for, at jeg har fået et nyt projekt! CRU – crisis recovery unit – er rigtig gammelt og nedslidt, og slet ikke noget for mig tror jeg ikke. Phoenix er et sted, hvor folk, som er blevet udskrevet fra hospitalet bor. Det er sådan set fint nok, og kunne også have været et godt arbejde, men ved det arbejde jeg får nu, skal jeg ikke tage bussen hver morgen og sådan noget, så jeg bliver ikke afhængig af bustider – det passer mig simpelthen så fint!
På hospitalet har vi en receptionist/sikkerhedsvagt, som hedder Rob – nej, hvor er han dog bare flink! Jeg har taget et billede af ham, det bliver lagt ind på facebook nu her. Han er så venlig, og spørger altid hvordan det går med os, og om vi har haft en god dag, og at han nok skal hjælpe os, hvis der er noget vi mangler. Så det er simpelthen bare så fint.
Da vi kom hjem fra at have set de forskellige projekter, tog mig Gabor og Jeanne til Asda, for at handle ind til aftensmad i dag og i morgen. Vi købte ind til kylling i karry i dag, og så vil Gabor lave noget ungarsk mad i morgen.

Efter maden så vi film inde i fællesstuen – mig, Jeanne, Gabor, Fabian, Alvaro, Martin (som er en ca. 40-årig mand, der bor og arbejder på hospitalet) og Jan. Senere kom Fabio (I love him!!) og Martino ind i stuen også, og vi snakkede om alt muligt. Både Martino og Fabio er italienere og begge 27 år. De er sååå søde! Jeg snakkede rigtig meget med Martino om livets store spørgsmål – hvad er lykke, hvordan bliver man lykkelig, identitet osv. Det var mega fedt! Han er uddannet fra musikkonservatoriet og har også en grad i politik – virkelig klog mand!

Da jeg ville til at gå i seng, kom Elenie ud af hendes værelse, som ligger overfor mit, og spurgte om jeg havde lyst til at snakke lidt – og det havde jeg selvfølgelig. Jeg kan ikke huske om jeg har skrevet noget om det før, men Elenie og Martino har haft lidt kørende. Først så blev de enige om at de var sammen, så ville Martino ikke alligevel, så ville han lige pludselig godt, og nu har han gjort det forbi igen. Hun er rigtig ked af det, og har ikke lyst til at bo i West Homes mere, fordi han er der hele tiden. Det forstår jeg godt, jeg håber dog alligevel hun bliver, for jeg kan rigtig godt lide hende og hun er også med i vores lille pige-minoritetsgruppe, som ville blive skåret ned til 2 piger ud af 9 personer, hvis hun smutter. I dag skulle hun dog hjem til Grækenland og have ferie i 10 dage, så jeg håber hun er bedre når hun kommer igen..
Nu sidder jeg bare i min seng – klokken er ca. halvt et, og jeg tror jeg vil til at lukke computeren. Jeg skal op klokken 9 i morgen, da vi skal møde klokken 10 (puha, det er tidligt var?? ;) ) og se Fabians arbejdsplads og Fabios. Det bliver hyggeligt.

Love you
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar