søndag den 22. august 2010

Weekend

d. 22.08.10

Fredag aften endte med at vi ikke tog i byen. Det var meningen, at vi skulle have været med Fabio, men ingen af de andre frivillige orkede det. Fabian, Alvaro og Fabio var de eneste som tog af sted, og en time efter at de var gået, kom de tilbage igen, fordi de havde misset bussen :) haha

Lørdag var en rigtig, rigtig god dag! Jeanne, Milena og jeg gik fra hospitalet og ind til Cardiff igennem parken, som ca. er en gåtur på 1,5 time. Det regnede før vi gik, men stoppede helt mirakuløst da vi begyndte at gå, og begyndte først igen, da vi næsten var fremme ved museet – men regnen, kan jeg vist ligeså godt vende mig til. Inde på museet startede vi ud med at få lidt at drikke og spise. Jeg fik en Welsh-cake, som er en lille rund, flad kage med rosiner og chokolade. Rigtig lækker :) Så begyndte vi ellers at kigge på kunst. De havde en særudstilling med porcelæn – tekopper, kander, tallerkner osv. – så jeg var i den 7. himmel! Jeg har taget så mange billeder, at det er helt galt! Efter porcelænsudstillingen så vi på malerier og kunst fra alle mulige perioder. Det er nogle rigtig flotte udstillinger de har på Cardiff National Museum.

Efter museet var vi allerede trætte (på trods af at vi have sovet til klokken 12), så vi vendte snuden hjemad – denne gang med bus. Her besluttede Milena sig for at hun ville hjem, for hun gad ikke i byen. Det var jeg egentlig glad nok for, for jeg føler at mig og Jeanne hele tiden skal være over hende, når hun er her, fordi hun selvfølgelig ikke bor her, så man kan ligesom slappe lidt mere af, når det bare er os. Men det kunne også have været hyggeligt, hvis hun havde taget med.. :)

Så satte vi os ind i stuen og så Harry Potter 5 (Jubii!! :D) indtil klokken blev kvart i ni, hvor vi så lavede aftensmad (Pasta med laks og fløde – såååå mega lækkert!). Så skulle vi ellers til at gøre os klar, og vi rendte frem og tilbage mellem hinandens værelser, for at hjælpe hinanden. Mig og Jeanne fik for eksempel Alvaro til at tage en skjorte på, i stedet for det han normalt har på, og jeg skal da lige love for, at han så godt ud i den ;) hehe Jeg selv havde sorte jeans, sorte stilletter, sort top og sort habit-jakke (Men undrer det nogen, at jeg var fuldstændig i sort? Nej, det tror jeg ikke ;D).

Så tog vi bussen ind til byen, og startede ellers ud med at få en øl på en pub der hedder O’Neils, som er en irsk pub, der hver aften har live-musik. Rigtig fedt! Så tog vi på en Club, som hedder ”Welsh Club”, hvor der er tre etager med forskellige musik på hver etage. Der var såååå varmt. Jeg tror der var 31 grader, og luftfugtigheden var så høj, så sveden drevlede af os! Jeg tror det er værre, end når der er Nice Nok på black! Her mødte vi nogle drenge, hvoraf jeg dansede med en af dem hele aftenen nærmest. Han hed Alex, og han var helt ufattelig lækker! (Jeg tror virkelig, at du ville have været faldet død om, hvis du så ham Katten!) Sidst på aftenen blev det dog en smule forvirrende, og jeg endte med ikke at udveksle nummer med ham, så det var ærgeligt. Men han kom alligevel ikke fra Cardiff, men Sydengland, så det var måske fint nok :) B og E – hvis i kommer herover, så skal vi nok finde en lækker britisk dreng til jer – det flyder med drenge/mænd i denne her by!

Klokken 3 lukkede clubben – ja, sådan er det herovre, men det var egentlig fint nok, for mine fødder var så ødelagte, at jeg nærmest ikke kunne gå, og det samme var Jeannes! Helt forfærdeligt :) Vi fik fat i en Taxa og vendte hjemad. Da vi kom hjem, ville alle i bad, fordi vi simpelthen var så klamt svedige! Mig og Fabio startede med at gå ud i køkkenet og få noget at spise, så de andre kunne komme til først, men endte med at sidde og snakke i en times tid, og kom derfor først i seng efter bad klokken 5. Det var mægtig hyggeligt!

Her til morgen, vågnede jeg klokken 12, og snakkede på Skype med mormor og morfar og min mor <3 Det var rigtig dejligt. Men som jeg også sagde til dem, så er det helt surrealistisk for mig, at de sidder hjemme i Tjørring, og at livet går videre for dem, mens jeg er her. Det er simpelthen så underligt. Men jeg glæder mig i hvert fald til mine forældre kommer og besøger mig herovre, så jeg kan vise dem det hele. Det bliver rart, at der er nogen, som kan ”vidne på”, at jeg rent faktisk har været her og har oplevet alle de her ting!

I dag skal vi se Harry Potter 6, måske ud at løbe og så planlægge en tur til Oxford næste weekend, så det bliver bare dejligt :) Jeannes kæreste kommer dog i næste weekend, så hun skal ikke med, så det bliver bare mig og drengene – lidt underligt, men hyggeligt! Det bliver mærkeligt at skulle skilles fra ”my wife” i nogle dage, eftersom vi er sammen hele tiden ellers ;)

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar