onsdag den 22. september 2010

RemouladeRistedeLøgOgLækkertTøj

d. 22.09.10

Tirsdag var en helt almindelig dag på arbejde, hvor jeg blandt andet lavede ”glasmaling”, med snemænd som motiv. Lidt mærkeligt, når det rent faktisk er tyve grader udenfor. Ellers så var mig og Gabor ovre at se noget, som hedder Park Road, som er et beboer-anlæg, hvor 13 psykisk syge bor sammen. Det er en form for ”udslusning” af systemet ind i samfundet, og de skal forsøge at lære, hvordan man bor selv igen, efter de måske har været indlagt på hospitalet i flere år. Det var rigtig fedt, men jeg er glad for, at jeg ikke er frivillig der, for jeg tror det ville være svært at få dem til at lave nogle aktiviteter. Der er hele tiden personale på i disse huse også.

Efter arbejde skulle jeg til engelsk kursus og da jeg kom hjem snakkede jeg lidt med Jeanne og de andre, og så en smule Gossip girl inden vi skulle have aftensmad. Jeanne havde lavet en form for æggekage med salat. Meget fint. Efter maden gik der ”Crazy-people” i mig og Jeanne og vi var total hyper. Vi fjollede rundt og irriterede de andre. Meget hyggeligt egentlig. Udover det, fik vi også arrangeret Kattens liv i Paris, da Jeannes søster og hendes bedste ven bor der. Så nu skal Katten ud at spise med Jeannes søster og to af hendes veninder (som Jeanne også kender, og synes der er søde) torsdag, og til fest hos Jeannes bedste ven (Etienne) fredag. Så det var mega hyggeligt. Vi kom først i seng ved halv tolv tiden – dejlig aften!

I dag, onsdag, har jeg været på arbejde, hvor vi lavede mere glasmaling – i dag var det dog af efterårsfigurer :) Vores Security-ven fra receptionen kedede sig vist meget i dag, for han ringede over til Park Lodge for at sige, at jeg skulle komme forbi receptionen i frokostpausen, da der lå en pakke til mig. Så det gjorde jeg selvfølgelig! Det var min fødselsdagsgave fra Maibritt :) To par trusser, en trøje og en creme + det vigtigste – et SKØNT brev :D Jeg bliver sq forkælet for meget af mine veninder! :D Derudover skulle mig og Gabor hente mad-penge hos Kassererne, som vi er blevet meget gode venner med også :D Der er en dame, som har en dansk mor, og hun snakker derfor meget med mig (hun kan dog ikke snakke dansk, men hun ved en masse om dansk mad :D). Hun har spurgt, om jeg ikke vil tage remoulade med herover til hende, når jeg kommer igen efter jul :D Jeg sagde til hende, at jeg ville tjekke om det var lovligt, og at jeg da ellers ville gøre det :D Jeg har derudover sagt til hende, at jeg vil give hende min mormors opskrift på remoulade, så hun selv kan lave det :D Det var så sjovt, for hun var der nemlig ikke i dag, da vi hentede vores penge, men hun havde købt ristede løg til mig, fordi jeg havde sagt, at jeg ikke troede, at man kunne få det her :D De er nu søde, de kære damer ;)
Efter arbejde tog mig og Gabor ind i byen, hvor vi skulle mødes med Jeanne, for vi skulle arrangere vores tur til Scotland i November. Det er kun mig og Jeanne som skal af sted, men da vi skulle mødes med de andre drenge (de nye frivillige) en halv time senere, ville Gabor godt med rundt og høre om Scotland ved de forskellige ”Coach-trip”-firmaer. Klokken halv fem ca. mødtes vi med Fabian, og ham og Gabor gik hen til Millenium Stadium for at mødes med Alvaro og købe rugby-billetter. D. 19. Nov. Skal vi ind og se Wales spille rugby imod Fiji :D haha Det skal nok blive sjovt! I mellemtiden gik mig og Jeanne rundt i de forskellige arkader, og vi har fundet et sted, hvor vi helt sikkert skal købe nogle ting, inden vi tager hjem. Det er en form for antikvitets-forretning/brugskunst butik og der er de skønneste ting, og de er ikke ret dyre :) Vi fik også købt et internet-stik til Jeanne, så vi begge to har et. Hun købte selvfølgelig et PINK et :D haha Så mødtes vi med drengene til ”a cuppa” på Starbucks. Fabian og Alvaro tog hjem derefter, men mig, Jeanne og Gabor gik på Shopping – oprindeligt fordi Gabor har brug for en sportstrøje – men det endte selvfølgelig med, at det var mig og Jeanne, som købte en sportstrøje. De var på tilbud så jeg fik en adidas hættetrøje til 25 pund. Jeg bytter den dog i morgen, for jeg fandt en nike-trøje i en anden sportsforretning, til samme pris, som jeg hellere vil have til at løbe i. :) Derudover var vi et smut i H&M og jeg ”kom til” at købe en kjole.. Ups :D

Så tog vi bussen hjem, ved halv otte tiden og nu sidder jeg og skriver blog. Om en times tid, skal vi have aftensmad, men det bliver vist bare sandwich i dag, hvilket i øvrigt passer mig udmærket :)

(Til ære for Marianne Møller Sørensen, skriver jeg altid hvad vi får at spise hver aften :D)

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar