tirsdag den 7. september 2010

KattenPåFarten3

d. 4.09.10

Lørdag vågnede vi ved 12-tiden og spiste morgenmad (croissanter med nutella - mums!!) sammen med Jeanne. Så besluttede vi os ellers for at tage til en lille by, som hedder St. Fagans for at holde picnic. St. Fagans er en by, som ligger meget tæt op af den forestilling jeg havde om det romantiske, bonde-agtige, naturlige England, hvor husene er smukke og hyggelige, der er grønt overalt og mændene går på jagt osv. Der er et museum, hvor man bl.a. kan se det smukkeste natur, et rigtigt "mansion", både udvendig og indvendig, og en rigtig, gammeldags walisisk by. Det var helt fantastisk. Vi havde da vi ankom til centralstation for at skifte til bussen til st. Fagans købt mad i Mark&Spencers, så vi kunne holde picnic, så da vi havde gået lidt rundt omkring i St. Fagans, slog vi os ned i det grønne og spiste vores mad. Der begyndte det jo så selvfølgelig at regne, så vi flygtede ind i en form for "hus", hvor der var tag over hovedet. Da vi var stået op så sent, kunne vi kun være i St. Fagans omkring 2,5 time, fordi den sidste bus vendte næsten hjemad ved 17-tiden. Da vi ankom til Bute Park, som ligger lige før Central Station, besluttede vi os dog for, at se hvad der foregik der. Der var nemlig Mardi Gras i parken hele dagen (Minder en smule om Herning Rocker, bare større og federe ;D) og folk var klædt ud og selvfølgelig allerede pisse stive, selvom klokken kun var 17.30. Vi besluttede os rimelig hurtig for, at det ikke var vores kop the lige på dette tidspunkt, og så gik vi ellers i butikker. Vi viste Jeanne All Saints, så nu hader hun også både mig og Katrine, og så gik vi i Top Shop igen. Denne gang købte jeg lidt undertøj og en top - jeg må altså ikke gå derind! Sådan er det vidst bare! Ved 20-tiden tog vi hjem. Jeanne havde heller ikke sovet ordentlig fredag nat, så vi besluttede os for at holde en siesta inden vi gjorde os klar til at gå i byen. Både Katrine og Jeanne de sov, mens jeg var lidt på facebook og Skype, hvor jeg bl.a. snakkede med min fætter om hans nye veninde :) Det var rigtig hyggeligt! Jeg har i det hele taget snakket meget med min fætter, siden jeg er kommet herover - han er sq en god dreng :) Da de andre vågnede ved 9, halv ti-tiden gik vi i gang med at feste - Alpha Beat, Vin, Salat og lækkert tøj, så bliver det sq ikke ret meget bedre!

Mig, Jeanne, Fabio og Katrine tog sammen ind til byen med den sidste bus klokken kvart i 11, hvor vi mødtes med Peter og to af hans tyske veninder, Alvaro og Claudio (som egentlig er vores rengøring heroppe i West Homes, men han har selv været frivillig på et af disse projekter, så nogle gange er han lidt med til at feste). De var på en bar, der hedder "the old library", som ikke lige var mit favoritsted - ellers var det bare fordi vi havde drukket vinen så hurtigt, at vi var forholdsvist fulde, og egentlig bare gerne ville danse. Da de andre var kedelige og ikke ville med andre steder hen, bestemte vi os for at udnytte situationen og drikke et shot tequila og en cosmopolitan på ca. 20 min. - stemningen blev kun bedre og bedre. Så tog vi ellers på "Welsh Club" og var der indtil de lukkede klokken 3 (!). Folk var dog så utiltalende lørdag aften, da alle havde været til Mardi Gras, så der var slet ikke nogen vi havde lyst til at komme i nærheden af. Vi fik taget nogle rigtig fede billeder, som jeg håber jeg kan få lagt ind snart! Da de lukkede tog vi på burger king, hvor både mig og Katten spiste maden så hurtigt, at vi fik det sindssygt dårligt. Jeg kunne ikke få vejret særlig godt, og Katten havde det som om hun skulle kaste op, men på en eller anden måde var det samtidig meget sjovt. Så fik vi ellers fat i en Taxa og kom hjem. Da vi kom hjem, gik mig og katten i seng og snakkede. En ting, der er MEGET anderledes fra Danmark herovre, er de andre frivilliges forhold til stoffer. F.eks. så er det normalt både i Frankrig og Spanien at ryge Marihuana til festerne. I Frankrig (og måske også i Spanien) er det også meget normalt, at man tager stoffer til festerne osv. Så Jeanne hun har prøvet lidt af hvert, og synes det er meget mærkeligt, kun at drikke alkohol herovre. Alvaros venner sender dog Marihuana til ham, så han ryger næsten en joint hver eneste dag. I Lørdags var ikke nogen undtagelse, og der fik Jeanne også en, så hun sov endelig godt lørdag nat. Virkelig underligt, men jeg er lidt ligeglad. Så længe de bare accepterer, at jeg ikke gør den slags - og det gør de heldigvis :)

Love u

Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar