tirsdag den 7. september 2010

KattenPåFarten2

d. 3.09.10

D. 3. september blev en lettere traumatisk morgen. Vi vågnede klokken 9 ved at en mand banker på døren og siger, at han vil skifte lyset i mit loft. Ikke så godt eftersom det ikke er lovligt, at have folk sovende (selvom alle gør det), så jeg sagde, at han skulle komme tilbage senere. Da han ikke ville det, så sagde jeg at jeg ikke gad, at have den skiftet, og så gik han. 5 min. efter kommer der en ny mand, og banker endnu hårdere på døren, og siger at pæren skal skiftes, da det er farligt ellers (yeah right, den har ikke virket siden jeg ankom!). Så bliver jeg jo selvfølgelig nødt til at åbne døren, og der står chefen for ”domestics-afdelingen” – altså rengøring og vedligeholdelse – og så siger han: ”Hvor mange sover herinde? Du ved godt at du ikke må have folk sovende – det er ulovligt! Du bliver nødt til at fortælle det her til Jill Griffiths! (Vores ”mor” herovre, som står for de frivillige). Så jeg blev nødt til at ringe til Jill. Hun grinede dog bare, og sagde at både hende, og vores projektleder, synes at det burde være lovligt at vi havde folk på besøg, og så skulle vi ellers bare lade som om, at hun ikke havde modtaget mit opkald, og så skulle mig og min veninde ellers bare holde lav profil – så det gjorde vi :)

Nu var vi jo alligevel vågne, så vi stod op og gjorde os i stand, og lavede en lækker morgenmad – Croissanter, ristet brød, nutella, scrambled eggs, hvidløgsost og appelsinjuice! Mhmm :D Så skulle jeg ellers vise katten Cardiff. Vi startede med at gå ind til byen, ved hjælp af en sti, som kaldes ”Taff-trail”, fordi den følger floden Taff, som går igennem Wales (Ikke hele vejen igennem, kun hernede i det sydlige – jeg kan bare ikke lige huske, hvor lang den er??) Det tager ca. 1,5 time, men du går ved siden af floden i en park, som strækker sig hele vejen med, så det er intet mindre end fantastisk – specielt, når vejret er godt og man er i godt selskab :) Da vi ankom ind til byen, eller rettere sagt Bute park, som er den park der ligger ved siden af Cardiff Castle inde midt i centrum, bestemte vi os for at lægge os ned på græsset, og nyde lidt solskin (ja, vi har faktisk solskin her nogle gange!! :D) og snakke, snakke, snakke (hvilket er temaet for hele dette indlæg: Katten på farten – snak). Efter lidt tid gik vi ind til byen for at få frokost. Dette fik vi på en pub, som hedder O’neils, og er en irsk pub, hvor man kan få det bedste (og billigste!!) mad i hele byen nærmest ;) Der fik vi burgere! De var sindssygt lækre! Så gik vi ellers lidt rundt omkring og så på butikker, og Katten viste mig en butik, med et mærke som jeg aldrig før havde hørt om – All Saints – og jeg har hadet hende lige siden! Ej, det gør jeg selvfølgelig ikke, men All Saints har seriøst det lækreste tøj, det er bare lige en tand for dyrt! Det svarer ca. til det svenske tøjmærke Acne, så jeg håber, at jeg kan få sparet nok penge sammen til at købe et stykke tøj derfra – det kunne være nice ;) Ellers så gik vi i st. Davids center, hvor vi begge købte en trøje i Warehouse – jeg købte en rigtig lækker stribet Cardigan, og Katrine købte den lækreste lysegrå/sølv strik sweater med perler (eller var det glimmer??). Så fik Katten ellers krøllet halvdelen af sit hår ved sådan en stand, hvor en italiener ville sælge os et krøllejern. Vi troede at hun ville få krøllet alt sit hår, men da hun fandt ud af, at vi nok ikke ville købe det, så stoppede hun, og så blev katten nødt til at få glattet sit hår igen. Det var mægtig sjovt! Den sidste butik vi gik ind i var gudebutikken over alle butikker – Top Shop! Det var første gang (!) at jeg var derinde, og det var langt mere fantastisk end jeg overhovedet kunne forestille mig! Jeg endte med at købe en sweater, en gå-i-byen-jakke-agtig-ting og en broche. Virkelig lækkert :)

Så skulle vi ellers til at skynde os hjem, for jeg skulle til personalefest om aftenen, da en af folkene gik på pension. Vi kom hjem, og Gabor stod og trippede, for jeg havde kun ca. 20 min. til at gøre mig klar i, men vi nåede nu toget alligevel!

Personalefesten var okay. Da vi ankom, så gav vores manager os en øl, hvilket var rigtig fint, og så satte vi os ellers ned. Mig og Gabor sad overfor hinanden, og så sad en der vist nok hedder Robert på min side, og på den anden side af Gabor sad der en VIRKELIG grim dame kaldet Bethany eller noget i den stil, og hun snakkede og snakkede og snakkede. Om sin søn der ENDELIG skulle giftes (Gad vide, hvor grim han er ;) haha) og om hvor dyrt det var, og hvorfor de unge mennesker dog ikke kunne bestemme sig for noget lækkert mad, i steder for et eller andet halløj. Puha, det var en hård en at skulle høre på hele aftenen! Maden var udmærket - Indisk med kinesisk :D haha Vi besluttede os for at smutte sammen med vores kollega Hillary ved halv ti-tiden, for jeg skulle hjem til Katten. Da vi nåede op til busstoppestedet ringede Fabio dog og sagde, at ham, Jeanne og Katten var taget på ”the Prince of Wales”, som er en meget populær og kæmpestor pub i Cardiff, så der gik jeg ned. Gabor ville hjem og sove, så han fulgtes med Hillary. Vi sad ca. på pubben indtil ved halv tolv-tiden og fik snakket, og så besluttede vi os ellers for at tage hjem, for Jeanne var ekstremt træt. Hun har ikke sovet særlig godt siden hendes kæreste tog af sted.. Jeg er lidt bekymret for hende. Men jeg fortæller mere om det i næste indlæg. Da vi kom hjem fra byen gik vi rimelig hurtig hver til sit, og mig og Katten fik snakket og snakket igen :)

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar