tirsdag den 21. september 2010

ForældrenePåFarten!

ADVARSEL - MEGET LANGT INDLÆG! (dog ikke længere end indlægget om Oxford eller Katten på farten :D)


Fra d. 16.09.10 til den 20.09.10
Jeg har ikke fået skrevet, for jeg har haft mine skønne forældre på besøg fra torsdag til søndag, og så fik jeg også lige en forkølelse midt i det hele, så jeg skriver derfor først i dag, og det bliver nok ikke så meget igen, for jeg er træt :)


d. 16.09.10

Jeg startede dagen med at gå på arbejde, hvor jeg bl.a. fik at vide, at vi ville begynde at lave jule-ting i ugen efter (WHAT???).
Efter arbejde gik jeg op til village hotel, for at vente på min mor og far. Der sad jeg ca. 20 min. inden min far lige pludselig kom gående ind af døren. Wow, det var en underlig følelse! Jeg havde lyst til at grine og græde på samme tid – heldigvis grinede jeg kun :) hehe. Det var så surrealistisk at se mine forældre igen, men det var rigtig fedt. Det var så sjovt, da min mor så mig, for hun stod med sin kuffert i hånden, og så sagde hun: ”LINE!!” og så gik hun i mod mig, men kunne så ikke finde ud af om hun skulle sætte kufferten ned eller ikke, så det endte med hun gik rundt om sig selv :D haha

Da vi kom op på værelset fik jeg mine ting og gaver :) Jeg fik barberblade, mascara og masser af creme af min familie (tusind tak :D) og så fik jeg to halskæder, en pyntefigur og breve af mine veninder :) super dejligt! Jeg skal nok få svaret hurtigst muligt :) Så fortalte min mor mig ellers, at det eneste de havde glemt, var den gave de havde købt – Ørnen på dvd!! – så det var lidt ærgerligt, men jeg får nok ikke så meget tid til at se den alligevel :) Jeg var alligevel også bare glad for at mine forældre var der :)

Da de havde pakket ud og var faldet på plads, var det tid til at vise dem mit sted. På vej ned til hospitalet, tabte jeg mit id-kort et eller andet sted på vejen, så vi vidste at vi blev nødt til at gå hele vejen tilbage for at lede efter kortet – nedern! Antyway, jeg havde tidligere på dagen fået lov til at vise mine forældre selve arbejdet også, så de så også Park Lodge indvendigt – selvfølgelig da patienterne var gået hjem! Efter det gik vi op og så hospitalet indvendigt og West Homes. Det første min far sagde til mig var: ”Okay, jeg forstår godt, at det var svært i starten” :D hahahahah Det grinede jeg meget af! Da vi havde set West Homes gik vi tilbage til hotellet (hvor vi blandt andet fandt mit ID-skilt på vejen tilbage.. ups!) og bestemte os for at tage aftensmad der, for mine forældre havde ikke fået noget at spise hele dagen. Vi fik en tre-retters menu, som ikke ligefrem var nogen kulinarisk oplevelse: Fladbrød med smeltet os (som ifølge menu-kortet skulle have været bruschetta), en burger som mildest talt var tør, med lettere brun salat til og til sidst vafler som var så fede og søde, at de ikke kunne spises! Efter at have spist gik vi tilbage til West Homes, så mine forældre kunne møde alle mine ”west-homies” :D Vi købte snacks, sodavand og vin og gik ellers på vej derop. Det var en mega god aften, hvor min mor bl.a. fik vist Fabio og alle de andre en masse perverse jokes på hendes mobil. De synes alle sammen at både hende og min far er alle tiders! :D haha

De gik hjem til hotellet ved ca. halv tolv, og så blev jeg oppe sammen med de andre frivillige og snakkede lidt.

d. 17.09.10


Næste morgen gik jeg op på hotellet fra morgenen af, hvor vi fik morgenmad på hotellet. Det var ikke helt vildt godt, men så alligevel ret godt :)
Efter morgenmad havde jeg planlagt at vi skulle gå ind til byen. Jeg synes ikke selv, at der er helt vildt langt, men med en mor som har en dårlig fod er det måske ikke ideelt. Det havde jeg dog ikke rigtig tænkt på, så vi gik turen og min mors hæl var smadret – dumt! Men det var en god tur alligevel :)

Da vi kom ind til byen trængte mine forældre til at sidde ned, og min mor synes det kunne være sjovt, at tage en ”City sightseeing bus”, så det gjorde vi :) Det var mega godt :) På den måde fik vi set hele byen – ja, jeg fik selv set nye steder – på en time :) Så havde vi jo meget mere tid til at gå i butikker :) Vi fik blandt andet købt sko og tøj til min far, creme til min mor og creme og støvler til mig :) Ind imellem dette fik vi også drukket kaffe på en Starbucks og spist nachos på det gamle bibliotek, hvilket var rigtig hyggeligt :) Nå, ja og selvfølgelig snakket en masse :)

Om aftenen havde jeg bestilt bord på Bella Italia for mine forældre og mig, samt alle de andre frivillige. Mine forældre ville nemlig gerne give dem en middag, så de kunne lære dem at kende :) Det var en mega hyggelig aften, med god mad og masser af snak! De andre frivillige synes, at mine forældre var helt vildt cool. Der var endda nogle af dem, som sagde, at de lige pludselig savnede deres egne forældre. Da vi havde spist en god middag på Bella Italia, gik vi alle sammen en tur på O’neills, som er en irsk pub, hvor der er livemusik hver aften – vi nåede så kun at høre en sang inden koncerten sluttet, men mine forældre fik da snerten af, hvad alt det der pub-halløj det er ;)

Så tog mig og Jeanne en taxa hjem sammen med mine forældre, for jeg havde en masse ting, jeg skulle havde med ned til West Homes, så dem kunne vi lige hente, og så gå ned til hospitalet. Det blev en rodet sætning, men jeg håber i forstår :) Alvaro har haft hans kæreste på besøg i 10 dage (Hun tog hjem i dag – Mandag d. 20.) og hun havde fødselsdag d. 18. Derfor havde jeg købt en gave til hende fra mig og Jeanne inde i byen. Det var to ”sparkedragter” i voksen størrelse fra Primark – en til hende og en til Alvaro, i henholdsvis lyserød med hundeprint og sort og hvid koprint! Så sjovt! Vi besluttede os dog for, at vente med at give hende gaven til søndag, hvor vi skulle holde spansk fest. Anyways, da vi kom tilbage til West Homes, var det altså Isa’s fødselsdag, og Alvaro havde købt en gave til hende. Inden hun fik gaven, som i øvrigt var tøj, lavede German boy og Alvaro sjov med gaven og prøvede de to kjoler, som han havde købt. Så fik Isa gaven og hun blev rigtig glad :) Hun er simpelthen sådan en sød pige, jeg ville ønske at hun skulle være frivillig her.


d. 18.09.10


Dagen efter stod mig, Jeanne og mine forældre ned på fino lounge får at få brunch. Det var rigtig lækkert. Så tog vi bussen ind i byen og ellers videre ud til St. Fagans. Her tilbragte vi dagen med at gå rundt og kigge på stedet, spise scones på en cafe inde i den gamle by og ellers tage hjem igen. Da vi kom tilbage til whitchurch tog vi til West Homes, hvor jeg viste mine forældre billeder fra mit ophold her, og snakke en masse dansk. Så gik vi ind på mit værelse og min mor formåede at få om-dekoreret det hele, hvilket var en smule irriterende, men meget sjovt når det kom til stykket ;) (Og selvfølgelig er det meget flottere og bedre nu – typisk!) :D

Ved 8-tiden gik vi ud at spise sammen med Jeanne på en italiensk restaurant i Whitchurch – Mediterraneo Village, eller noget i den stil. Først så sagde de at der var ventetid på 25 min. og så sagde vi okay vi kunne vente, men så besluttede vi os for, at vi ikke ville vente, og det gik jeg så ind at sagde, men lige efter jeg var gået udenfor kom hoved-tjeneren løbende ud, og sagde, at de måske havde en plads alligevel. Så vi spiste derinde, hvor vi fik det lækreste mad! Jeanne og jeg vi delte en bruschette med peber og gedeost og en med tomat og mozarella – mine forældre gjorde næsten det samme. Til hovedret fik jeg pasta med hjemmelavede kødboller :) Uhmm :) Da klokken var ca. 11 tog vi hjem. Jeg havde fået en forkølelse, og vi var alle fuldstændig smadrede, så jeg fik lige på hovedet i seng, da vi også skulle op halv otte dagen efter for at sende mine forældre af sted.


d. 19.09.10


Klokken halv otte gik mig og Jeanne op på village hotel, for at få morgenmad med mine forældre og sige farvel. Klokken ni kom taxaen og tog mine forældre med, og vi fik sagt farvel og ses om 12 uger ;) Det var lidt sørgeligt, men alligevel ikke, for der går ikke så lang tid inden vi ses igen, og jeg tror det kommer til at gå utrolig hurtigt.

Efter det gik mig og Jeanne i Asda, hvor vi skulle handle ind til Tiramisu, til Spansk fest om aftenen. Her kom jeg også til at købe alle tre sæsoner af Gossip girl :) Asda havde dog kun en pakke lady-fingers (de ”kiks” som skal i tiramisuen), så derfor besluttede vi altså at tage i de to madbutikker nede i Whitchurch for at kigge efter dem. Inden det gik vi dog over på Village Hotel og bestilte massage og ansigtsbehandling om mandagen, da de havde et tilbud :) Lækkert!

Vi fandt ikke ladyfingers, så ved 12-tiden ankom vi tilbage til West Homes, fuldstændig udmatted (mig mega forkølet og syg og Jeanne med ondt i ryggen), så vi brugte resten af dagen på at slappe af på hver sit værelse – sove, se serier osv. – indtil vi om aftenen skulle have spansk fest, hvor vi fik kartoffelpandekager, paella med muslinger og rejer (første gang jeg smagte muslinger – de smagte da ok ;D) og tiramisu til dessert. Så vaskede vi op og ryddede op, og gik så ellers i seng. Her så jeg nogle afsnit af How i met your mother og lagde mig ellers til at sove.

d. 20.09.10

I dag startede dagen på arbejde i park lodge, hvor jeg lavede jule-malerier sammen med Hilary min søde kollega. Derefter spiste mig og Gabor frokost i kantinen, og gik ellers til the Drop-in. Her var der ikke så meget at lave. Så gik vi hen og handlede, og jeg begyndte at købe ind til Jeannes fødselsdagsgave (hun fylder 21 d. 6. Oktober) – bare nogle m&m’s poser og hendes yndlingschokolade – Mælkechokolade med karamel indeni. Jeg har bestemt mig for, at hun skal have et medlemskab til Village Hotels fitness center i november måned, så jeg håber de andre vil give lidt til gaven – men det ved jeg de vil ;) Så tog vi til Jills møde, og så blev det ellers tid til at gå til Village Hotel, for at få min behandling!
Jeanne skulle også vokses, så hun var der allerede, så jeg ankom selv og blev vist ind i et ”relaxation-rum”, hvor man kunne læse blade og høre musik imens man venter på sin behandling – SOOO GOOD! Så kom jeg ind og fik min behandling. Mega lækkert – jeg føler mig som et nyt menneske! Så tog vi hjem og lavede sandwich og nu sidder vi og ser dumt tv :) SKØNT!

Konklusion:
Alt i alt har det været en MEGA god weekend, og jeg kan mærke på mig selv, at den hjemve som stadig nogle gange fik taget i mig førhen, er helt væk nu. Det er ligesom om, at alting er faldet helt på plads efter at mine forældre har været her. Det er ligesom om at det er ”gået op for mig”, at alting stadig er som det plejer derhjemme. Det er helt vildt rart. Jeg føler virkelig, at jeg nu for alvor kan nyde den sidste tid her, og måske være lidt mere afslappet omkring alting – virkelig fedt :D

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar