torsdag den 21. oktober 2010

Stress!

d. 20.10.10

Okay, nu stopper det snart det her – nu er der snart en måned mere, som næsten er gået og der er kun 2 mdr. til jeg skal hjem til jul! Jeg får jo stress nærmest!
Som sagt, så har Bettina været og besøge mig fra fredag til i dag :) Det har været mega hyggeligt, og virkelig rart at have en veninde hjemmefra her :)

Fredag aften hentede mig og Jeanne Bettina inde på Central Station, hvor hun i stedet for at ankomme klokken tyve over ni, ankom klokken ti, da hendes bus havde været forsinket. Derfor havde det været en lettere kaotisk rejse, og hun var heldig med, at hun ankom ”så tidligt” :) Så tog vi ellers bare hjem til West Homes, hvor hun fik hilst på de forskellige folk og så gik vi ind til mig og snakkede. Bettina var dog rimelig smadret, så vi faldt allerede i søvn ved to-tiden :)

Næste dag vågnede vi klokken halv et (!!!) haha, og så tog vi ellers ind i Cardiff og shoppede sammen med Jeanne og Katharina (En af de nye frivillige). Herinde mødte vi Pamina (En ny frivillig som bor i en by tæt på der hedder Abergavenny), Anett (En ny frivillig fra Ungarn) og Milena (Hende den frivillige, som bor i en by længere væk, men som også har været her 3 mdr. nu) og så shoppede vi lidt i Topshop! Her købte jeg min første buksedragt (!!) og endelig fik jeg købt en cowboyskjorte :)

Om aftenen lavede Milena mad til os alle sammen og så fik vi ellers drukket igennem. Så tog vi i byen, hvor vi først fik os en drink på the Prince of Wales, og bagefter The Art institute, hvilket var rigtig fedt.. Lige indtil Rene bestemte sig for at gå hjem fra Cardiff til Whitchurch – ALENE! Så vi var jo alle vildt bekymrede og ledte efter ham, og kunne først ikke få fat i ham, men fik så fat i ham og ja, sådan fortsatte det ellers indtil vi endelig fik styr på, hvor han var. Så tog vi en taxa til det sted, han havde fortalt, og der var han så ikke. Så ringede jeg til ham, og han sagde: ”Men jeg er jo på hospitalet” – Jeg var ikke bare sur, jeg var MEGET sur! Men vi kom hjem, og så gik vi ellers i seng mig og Bettina, og snakkede :)

Om søndagen fik vi brunch på Fino Lounge og så bestemte vi os for at gå ind til byen igennem parkerne. Jeg havde fortalt Bettina at det var en gå-tur på 1,5 time, men hun synes ikke jeg havde fortalt hende det nok gange – turen var i hvert fald for lang for hende :) Men det var rigtig hyggeligt, og solen skinnede, og vi fik taget en masse billeder :) Da vi kom ind til byen kiggede vi lidt i butikker, og så tog vi ellers hjem, da vi havde aftalt at Jeanne skulle lave crepez til mig og Bettina :) Så spiste vi crepez med fyld (Bacon og løg i nogle, og skinke og ost i nogle, og til sidst nutella selvfølgelig) og så filmen: ”The Butterfly effect”, som var mega god, men handlede om et psykiatrisk hospital, så jeg tror Bettina var lidt skræmt over at skulle være her alene om mandagen, da jeg skulle arbejde. Men det gik nu fint :) Jeg tror hun nød at få ryddet lidt op i sin kuffert, og så skulle hun også læse en bog af Hermann Bang til skolen (Gud, hvor er jeg dog lykkelig for ikke, at gå i skole længere :D), så det fik hun gjort. Da jeg kom hjem tog mig, Jeanne og Bettina på Bella Italia inde i Cardiff og fejrede Bettinas fødselsdag – det var såååååå mega hyggeligt! Vi fik det lækreste mad, og Bettina fik også Balloner fordi vi bad (den meget cute) tjener om det :D haha

Om tirsdagen havde jeg fri klokken 12 fra arbejde, så der tog mig og Bettina ind til Cardiff og shoppede :) Så spiste vi ellers tidlig aftensmad på O’neills og tog ellers hjem til west homes og pakkede og hyggede. Jeg bestilte også en billet til Paris!!!! Jeg tager nemlig til Paris d. 4 November om aftenen og kommer hjem søndag d. 7 November :) Mig, Jeanne, Pamina, Rene og Katharina skal til Paris, fordi Jeannes ven Stephane, som hun havde på besøg da hun havde fødselsdag, har inviteret os til hendes fødselsdag :D haha Det bliver så fedt! Vi skal se Versailles også, hvilket jeg glæder mig sindssyg meget til, for jeg er jo lidt tosset med Marie Antoinette :)

I går (onsdag) tog jeg ind til stationen med Bettina tidligt om morgenen (Klokken halv syv!!!) og ellers bare på arbejde. Jeg var mega træt, men Gabor har sine ungarske venner på besøg i denne uge, og de ville holde ungarsk fest :) Så vi fik gullasch-suppe og en masse vin – mægtig sjovt!

I dag var lidt en træls dag, men også en god en. Jeg besøgte, sammen med min kollega, en patient som er indlagt på hospitalet, da han er ved at dø af kræft, og da min kollega gik ned for at hente en avis til ham, faldt han ud af sengen og landede på gulvet. Jeg måtte ikke løfte ham pga. Health and safety rules, så jeg blev nødt til bare at støtte ham med mine ben indtil der kom hjælp. Det var en ret ubehagelig oplevelse!

Da jeg kom hjem ved to-tiden løb jeg en tur med mig selv i ca. 40 min. Det var mega lækkert! Længe siden jeg har gjort det! Så har vi ellers bare været til engelsk kursus og spist noget mad, og nu sidder jeg i stuen og ser Gilmore Girls med nogle af de andre :D NICE! :D

Håber det var tilfredsstillende moster Nille – ellers må du lige skrive en mail, hvis der er nogle spørgsmål ;) hahahahahahaha

Love u

Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar