søndag den 10. oktober 2010

Guld(miner)ogGrønneSkove

d. 10.10.10

Jeg har tilbragt min weekend i en lille by i West Wales, hvor jeg har været på midterm-evaluation med min gruppe af frivillige, altså: Fabian (German boy), Alvaro, Jeanne, Gabor, Jan og mig. Faktisk var Alvaros bror også med, for han besøger Alvaro i denne weekend, så han fik lov til at joine!

Det startede med at vi tog af sted herfra West Homes ved 8-tiden om morgenen. Det er første gang jeg har stået så tidligt op i lang tid, og jeg fik et chok, da jeg så at det stadig var mørkt udenfor! (Hvordan skal jeg nogensinde vende tilbage til en normal hverdag?!).

Efter ca. 4 timers rejsen i henholdsvis bus, tog og så lige bus igen, var vi endelig i Lampeter. Det føltes som om at være i en anden verden, og jeg kan da sige, at jeg har oplevet det virkelige Wales nu! Efter vi stod af toget i Camarthen og så tog bussen til Lampeter, så vi virkelig det RIGTIGE Wales! Der var grønt overalt og en masse bakker med får på! SKØNT :D Da vi ankom ventede vores vejleder på os ved busstoppestedet, og han bragte os til hotellet (Som ca. lå 5 skridt fra busstoppestedet) og fortalte os lidt om hvad der skulle ske.

Først skulle vi besøge en guldmine, som hedder: ”Dolaucothi Goldmine”, hvor vi fik frokost inden vi kom på en guidet tur nede i minen! Det var virkelig skræmmende, specielt fordi vores guide fortalte os, at minen blev lukket i 1934, og at de minearbejdere som havde arbejdet der, altså endnu ikke havde elektrisk lys på deres hjelme! De havde kun et stearinlys sat fast med en klat ler på toppen af hjelmen. Virkelig skræmmende, eftersom at et vindpust kan gøre minearbejderen fuldstændig blind, for jeg siger jer, at da vi alle slukkede lygterne i få sekunder, blev der ikke bare mørkt, der blev MEGA mørkt! Puha..!

Efter minebesøget tog vi tilbage til Lampeter, hvor vores koordinator viste os rundt. Lampeter er en meget lille by, med ca. 2000 indbyggere. Derudover har de et universitet, hvor der går ca. 1500 studerende – jeg fatter ikke, hvorfor unge mennesker vil gå på universitetet i den by – det svarer til at skulle gå på universitetet i Sinding (Bestemt ikke fordi der er noget galt med Sinding, mæææn, det er nok ikke lige stedet, man vil tilbringe sin uni-tid!). Så havde vi ellers lidt tid til at slappe af inden vi skulle ned og have middag på hotellets restaurant.

Ved halv otte-tiden gik mig og Jeanne ned til restauranten (Vi delte værelse), hvor de fleste af de andre allerede var der. Vi fik vin og lækkert mad, og fik snakket en hel masse! Ved ti-tiden tog vores koordinatorere hjem, og vi blev siddende nede i restauranten til den lukkede klokken tolv og gik ellers op i en form for lounge og snakkede til den blev halv to. Vi fik snakket alt igennem, omkring det, at skulle have nye frivillige tirsdag, hvordan vi havde det med hinanden osv. Det var rigtig rart, at høre hvordan drengene har det med hele situationen, for tit så er det bare mig og Jeanne som snakker sammen om det hele, så det var rigtig fint :)
Så gik vi på vores værelser, fik et dejligt bad og ellers i seng.

Næste morgen stod vi op ved 9-tiden og fik morgenmad. Så tog vi hen på kontoret, hvor vores koordinatorere arbejder, og der havde vi undervisning indtil klokken tolv. Så gik vi ellers hen på universitetet og fik frokost (åbenbart meget populært at spise ”Sunday-lunch” henne på universitetets kantine!) og så gik turen ellers hjem. Jeg var mega træt, og jeg føler mig ret underligt tilpas, fordi vi skal til at ændre det hele en gang til nu. Jeg er så glad for min gruppe af frivillige, og jeg håber at vi kan ”holde sammen”, og ikke bliver splittet alt for meget op, når de nye kommer. Jeg glæder mig også rigtig meget til de nye kommer - det bliver ret fedt tror jeg, men jeg kommer virkelig til at savne Fabio! Puha..

I aften skal vi spise sushi, Eleni laver og så skal mig, Jeanne og Fabio (og de andre, hvis de har lyst) se Sex and the city 2, og hygge! Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tackle alt det her, men livet går jo videre ikke?? :D

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar