søndag den 3. oktober 2010

ErEnSmuleBloggerDoven

d. 3.02.10

Torsdag forløb stille og rolig, hvor jeg blandt andet fik købt billetter til noget, som hedder ”River dance” og er en form for irsk dans. Det er Jeannes fødselsdagsgave fra alle West Homiesne, så det bliver spændende om det bliver godt :) Ellers fik jeg skrevet en masse breve (endelig får de skønne mennesker, som gad at skrive breve til mig til min fødselsdag, et svar tilbage :D) og ellers bare slappet af.

Fredag gik med arbejde, hvor jeg blandt andet har købt en kæmpestor rulle garn, fordi en af mine patienter har en form for OCD (Obsesive compulsive disorder), så hun strikker hele dagen – og elsker det virkeligt, så nu strikker hun et halstørklæde til mig :) Det passer til den hue Jeanne købte til mig i London, så det er jo bare dejligt :) Vejret var virkelig skidt fredag – regn, regn og atter regn – så mig og Jeanne handlede hurtigt ind til burgere i Tesco, og så lavede vi hjemmelavede burger til Gabor og Milena (Milena er den tyske pige, som vi mødte på ”on-arrival-course” og hun har besøgt os i denne her weekend). Derefter så vi en film, som hedder ”the bucket list” – mægtig god synes jeg! Og så gik vi ellers i seng.

Lørdag havde vi besluttet os for, at gå i biografen og se den nye film med Julia Roberts: ”Eat pray love”. Inden det tog vi dog et smut på cafe inde i byen og fik morgenmad, bestående af varm kakao med flødeskum, og byens bedste brownies! Virkelig lækkert ;) Så tog vi i biografen og så filmen! Den var VIRKELIG god – især fordi den handler om ”at finde sig selv”, og det passer så godt ind i den hverdag, som vi lever lige nu, som frivillige i et fremmed land. Den kan varmt anbefales – men pas på, for man får virkelig lyst til at tage en smuttur til Bali efter ;) Vi var i hvert fald ret deprimerede, da vi kom ud og så regnen udenfor! Nå, så fik vi købt nogle strømper til Jeanne, og jeg brugte ingen penge, selvom jeg i mange tilfælde havde lyst til det – men jeg venter til Bettina kommer, hvor jeg regner med, at vi skal ud at kigge alle butikkerne igennem inde i byen! :) Men det bliver nok heller ikke til så meget, når hun kommer, for jeg er ret fattig :) hehe
Da vi kom hjem slappede vi af et stykke tid, og jeg snakkede blandt andet på skype med min familie, som var til fødselsdag hos min onkel på fyn, så jeg fik også lige snakket med Bedstemor og bedstefar, Onkel Ole og Dorte og søde Amanda. Det var rigtig hyggeligt :) (Teknologi længe leve!).

Så skulle vi ellers til at gøre os klar til fest! Det var sidste ”fest” sammen med de gamle frivillige, da de tager hjem om en uge, og vi har ”Midterm-evalutation” (fortæller jeg om senere) i næste weekend, så der skulle gives gas i går aftes. Peter havde besøg af to af hans tyske venner – Rike og Steven – og derudover besøgte Stephanie – en af de ”gamle-gamle” frivillige også de gamle frivillige (okay, forvirrende – Stephanie havde mit arbejde før jeg kom, så hun var altså frivillig på det her projekt fra Januar til juli i år). Vi fik drukket en masse Lambrini og snakket en hel del, og endte selvfølgelig med at skulle løbe hele vejen ned til bussen – meget sjovt ansigtsudtryk security-manden i receptionen havde, da 12 mennesker kom løbende og alle råbte: ”Sorry, we’re in a hurry” haha. Da vi så endelig kom ned til busstoppet, troede vi at vi havde misset bussen, men fem min. efter kom den heldigvis :) Vi nåede dog ikke så langt, for ved det efterfølgende busstop, kom en masse unge drenge ind i bussen. En af dem havde ikke penge til at betale, så buschaufføren stod ud af sin bås, og sagde: ”Hvis du ikke kan betale så er det ud”, så drengen spurgte alle i bussen, om vi kunne veksle ti pund. Det kunne Jan så, og så skulle man jo synes at vi kunne køre videre. Det kunne vi dog ikke, for der blev tumult udenfor bussen med nogle unge mennesker, ”der kom op at toppes” og ham som ikke havde kunnet betale for bussen stod i døren og råbte og skreg af nogle udenfor. Det endte så med at buschaufføren ringede til politiet, og han blev nødt til at stoppe bussen og vente på at politiet skulle ankomme. Drengene og de andre unge mennesker begyndte at løbe væk, og vi var alle sammen dybt forvirret over, hvad der egentlig skete. Det viste sig, at drengene og deres venner var mega fulde, og havde smadret en bil et stykke derfra, og ejeren og nogle andre var løbet efter dem, for at fange dem. Dog var det et mega dårligt træk af drengene at tro, at de kunne flygte med bussen, for herovre i UK er der sikkerhedskameraer overalt, så de er alle filmet og er derfor højst sandsynligt blevet fanget allerede. Inden den sidste dreng gik ud af bussen satte han sig ind på buschaufførens sæde og lod som om, at han ville køre af sted med os, men Fabio begyndte at løbe ned for at stoppe ham – han gjorde dog ikke noget, men gik ud igen. Det var en ret crazy start på aftenen, men alle var stadigvæk klar på at feste, så det var fint.

Da vi kom ind til byen tog vi på Walk about, som egentlig ikke er et særlig fedt sted, men lige præcis i går var det mega fedt. Vi kunne sende sms’er op på en storskærm, så jeg skrev en sms, hvor der stod: ”We will miss you old volunteers xoxo Love Line and Jeanne” – mægtig fint :)
Da vi ville hjem ved kvart over 3-tiden var der fyldt med mennesker overalt, som ville have en taxa – og nå ja, det stod ned i lårfede stråler!!! Så vi gik hele vejen fra den ene ende af byen til den anden, for at få en taxa – ikke mit fineste øjeblik! Hehe Da vi kom hjem skiftede vi til sportstøj, og satte os ind i stuen og snakkede indtil ved 6-tiden. Mega hyggeligt!

I dag vågnede jeg halv et, snakkede lidt med Emse på skype – hun havde vundet sin håndboldkamp med 12-0 – gud, hvor ville jeg dog gerne have brugt dagen i dag i TIF-hallen med alle mine tøser :) Men i stedet så tog mig og Jeanne et smut på McD og spiste os godt mætte. Nu ligger jeg i min seng, og har egentlig allermest lyst til at sove igen, men det er nok ikke ligefrem en god ide, så derfor vil jeg i stedet skrive det sidste brev jeg mangler, og så nok se en film eller læse lidt i min bog.

De næste to uger bliver ret hektiske, da Jeanne har fødselsdag Onsdag, hvor hun også får en ven på besøg. Torsdag snakker vi om at tage på karaoke-bar og bagefter i byen, lørdag-søndag er vi på ”Midterm-evaluation” i vores koordinatorers by: Lampeter, som ligger i West Wales, og som nok er det mere ”rigtige” Wales end Cardiff, som er meget international, så smutter de gamle frivillige ellers mandag, og de nye frivillige ankommer tirsdag, så får jeg Bettina på besøg fredag (JUBII!!) indtil onsdag. Crazy men nice ;)

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar