tirsdag den 27. juli 2010

Begyndelse!

Hello everyone!
Så er jeg landet i Cardiff! Det er rigtig fedt her ;) Alle de frivillige er rigtig cool! De er dog alle sammen ældre end mig.. Men det havde jeg også regnet med.. Jeg havde dog ikke regnet med, at der ville være en helt op til 29 år, men det er fint nok :D
Jeg blev hentet ved bussen af Peter på 29 fra Tyskland og Elenia fra Grækenland. De er virkelig flinke! Specielt Elenia kan jeg rigtig godt lide – hun er en smule hippie, men det er fint nok synes jeg :) Da jeg kom op til West Homes, hvor alle os frivillige bor, var jeg den første, som var ankommet, så jeg fik lov til at vælge værelse først! Så nu bor jeg i nr. 33  hehe Det er mega cool at bo ”alene”, selvom at jeg egentlig ikke gør det.. Det virker, som om, at man er meget sammen her – det er lidt ligesom en slags kollektiv  Da jeg havde valgt værelse kom Fabio fra Italien – også en af dem, som allerede har været her 3. mdr. – og herre jemeni hvor er han dog sjov! Der er 4 frivillige, som allerede har været her 3 mdr. Den eneste, som jeg ikke har mødt er Martino, som også er fra Italien. Han er nemlig i Italien på ferie eller sådan noget lige nu, så ham møder jeg ikke før om et par dage – han er i øvrigt i Italien med hans kæreste.. som er en mand ;) hehe Det er SÅ fedt! De frivillige som er kommet sammen med mig her i dag er Gabor fra Ungarn, som jeg mener er 25 – han er vidst helt vildt god til skak eller sådan noget i den stil  Meget flink virker han som  Så er der Fabian fra Tyskland, og GUD hvor er han dog cute! Han er 20, så jeg er ikke helt alene  hehe Så er der Jan fra Belgien, som egentlig også er en meget pæn fyr – han er vist også omkring de 20 – også rigtig flink! Sidst men ikke mindst er der Alvaro, som jeg har skrevet med på facebook. Han er utrolig charmerende, må jeg indrømme og så er han ikke 26, som jeg har bildt folk ind, men 25.. for det er jo MEGET yngre  haha Her om lidt kommer der også en pige fra Frankrig, som hedder Jeanne. Hende er jeg meget spændt på at møde.. Jeg ved ikke, hvor gammel hun er, men jeg håber at hende, mig og Elenia kan have vores egen lille pigegruppe i den kæmpe herreflok vi er havnet i (Ikke fordi det gør noget ;) haha)
Selve stedet her er meget.. Kollegie-agtigt, tror jeg er den rette beskrivelse. Vi deles om bad, toilet, køkken og vaskemaskine/tørretumbler og har også en fælles stue – Fabio er for resten også helt oppe at køre over alle de dvd’er jeg har med, så ham skal jeg nok i hvert fald blive venner med  hehe Det er ikke rent her, men heller ikke overdrevet beskidt. Det kribler i mine fingre, for at komme i gang med at støvsuge og tørre køleskab og køkkenskabe af indvendig, men jeg vil ikke virke som sådan en irriterende rengøringsfreak den første dag, så jeg venter nok lige lidt, med at gøre det helt store.. Måske støvsuger jeg mit værelse i morgen, hvis jeg får tid. Nu må vi se!
Nå, men lige nu er vi gået ind på hver sit værelse, og slapper lidt af, inden vi får serveret middag af de ”gamle” frivillige – jeg tror dog blot det er sandwich, så det er ikke fordi det er noget særligt – men det er rigtig hyggeligt alligevel  Jeg har også mødt en af ”the Bevans”, som er dem, der står for projektet – han var rigtig, rigtig flink! Ham håber jeg vi ser mere til 
Dagen i dag har alt i alt været en god, men også rigtig hård dag indtil videre – specielt fordi jeg nærmest ikke har sovet, og så ellers bare har ventet og rejst lidt, og så ventet lidt mere, så jeg satser lidt på, at det ikke bliver alt for sent i aften  Vi skal jo trods alt starte på vores ”training-course” i morgen – og det må man jo nok hellere tage seriøst  Fabio siger, at arbejdet man laver som frivillig her, nærmest er ligesom at have ferie.. Det må jeg jo så finde ud af om han har ret i, når jeg rigtig begynder engang i næste uge.. Det lyder til at de frivillige tager nogle steder hen i weekenderne – Elenia har f.eks. været i Irland alene i sidste weekend og har haft en rigtig god oplevelse med det, hvilket jeg synes er mega cool gjort. Det skal dog ikke forstås som om, at de ikke tager nogle steder hen sammen! Grunden til, at hun tog alene af sted er fordi, at de tre andre vist var hjemme på ferie eller et eller andet.. Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er almindeligt at tage hjem på ferie, i de feriedage man har? Men det finder jeg vel ud af 
Jeg er meget positiv omkring situationen lige nu – det skal nok blive godt! Elenia har også sagt, at hun gerne vil med til Zumba, så det gør jo bare det hele endnu bedre – så får jeg da dyrket lidt motion. Udover det, så cykler voluntørerne også på arbejde, hvilket jeg synes er rigtig rart! Det betyder dog nok, at jeg skal have anskaffet mig noget regntøj en af de næste dage  Men det skal jeg jo nok også alligevel 
Det blev en meget lang besked, men jeg håber i bærer over med mig ;)
Savner jer alle!!
//Line

ps. der kommer ikke billeder ind, før jeg kommer til en computer et andet sted :)

1 kommentar:

  1. Christina Skov Oxfeldt28. juli 2010 kl. 05.36

    Hvor lyder det bare virkeligt godt Line (og hold fast hvor smart at du har lavet denne blog).(:
    Jeg sidder helt med tårer i øjnene, fordi det begynder at gå op for mig, nu hvor du skriver om hvordan det er derovre, at du skal være væk i så lang tid. Hold fast det bliver hårdt, men også virkeligt spændende for dig.
    Det er rigtig dejligt at høre at folkene er så flinke omkring dig, og du falder godt til. Glæder mig til at se nogle billeder af dine nye venner (;
    Mange knus fra Chris

    SvarSlet