mandag den 8. november 2010

BogE,Paris&Chat

d. 8.11.10

Sidste uge har fløjet af sted, og planen gik nogenlunde, som jeg allerede havde forberedt jer på!

Mandag nat/tirsdag morgen klokken 3 ankom Maria og Line med taxa til Whitchurch Hospital og skulle til at stige ud, da de finder ud af at Taxa-chaufføren ikke tager imod kort – Ind i taxaen igen og af sted til den nærmeste hæveautomat! Da de kom tilbage fik jeg smuglet dem gennem receptionen og op til West Homes – Jeg tror de blev overrasket over, hvor beskidt der egentlig er her :) Så spiste vi Pizza og gik ind på Jeannes værelse, som jeg i denne anledning havde lånt, da det er større end mit og har plads til to madrasser på gulvet! Det var simpelthen så hyggeligt at se hinanden igen, at vi blev ved med at snakke indtil klokken blev 5!
Næste dag stod vi op ved 10-tiden og gik ned på Fino Lounge og fik brunch! Derefter tog vi ind i byen, hvor vi ellers fik shoppet i de forskellige butikker, tog et smut på Starbucks (Hvor Maria og jeg begge har en souvenir fra nu haha) og så ellers hjem til West Homes, hvor vi fik ordnet os, inden vi igen tog ind i byen og gik på O’neills for at spise og få en drink. Her mødtes vi med Jeanne, Fabian, Alvaro, Anett og Magnus og snakkede lidt med dem – det blev ikke så sent, da ingen af klubberne havde åbent, og vi tog derfor den sidste bus hjem. Derhjemme fik vi snakket lidt mere, men vi var forholdsvis smadrede og ville gerne op i ordentlig tid dagen efter, så vi kunne få noget ud af dagen, så vi lagde os til at sove ved 1-tiden.

Næste dag havde jeg forberedt morgenmad og så tog vi ellers igen ind i byen og kiggede i butikker osv. Det var mega hyggeligt :D Så hjem og hente bagagen og ind til byen. Her måtte jeg løbe til bussen, da buschaufføuren i den bus som bragte os ind til byen, bestemte sig for, at han ikke ville køre hele vejen ned til Central station, hvor Maria og Line skulle med fra, så da vi i forvejen ikke var i særlig god tid, blev jeg nødt til at spurte af sted – Det viste sig dog at være unødvendigt, da bussen først kom efter at de andre var nået derhen! Da Maria og Line var kommet op i bussen, bestemte mig og Jeanne os for at sende dem af sted med en lille dans ude foran bussen – det var nu meget sjovt! :) Så gik vi ellers i Mark and Spencers for at købe snacks til Pariser-turen den følgende dag (Torsdag) og så hjem. Vi skulle mødes med Eleni da hun skulle rejse til Grækenland fredag, så det skulle også nås, og så skulle jeg også lige have pakket.
Torsdag tog jeg sammen med Rene ind til busstationen ved 4-tiden, da vi skulle mødes med de andre (Jeanne, Pamina og Katharina) og med bussen til London klokken 17.00. Katharina havde glemt sit pas, men bestemte sig for, at hendes kørekort godt kunne bruges som ID, så det blev sådan! Da vi nåede til Victoria Coach station var hun dog begyndt at blive nervøs, men selve rejsen ind i Frankrig viste sig ikke at være noget problem – det var straks værre da vi skulle hjem, men mere om det senere.

Vi ankom til Charles de Gaulles (Lufthavnen i Paris) klokken 6.00 torsdag morgen, hvor Stephane – Jeannes ven – hentede os. Herefter kørte vi hjem til hans lejlighed, hvor vi fik croissants og Pain au chocolat – mums! Herefter havde Stephane ellers planlagt hele dagen rundt i Paris, hvor vi virkelig så alt! Haha Vi så Louvre, Notre Dame, Arc de triumph, Champs Elyssee (Hvor den kinesiske præsident bl.a. kørte forbi, så der var INGEN biler eller mennesker på hele champs elysee! VILDT!), eiffeltårnet, Sejlede med båd på seinen og Mont Martre (Sacre cour)! I løbet af dagen (da vi nåede til Eiffeltårnet) kom Katrine og joinede os! Nej, hvor var det fedt at se hende igen! Vildt mærkeligt, at det er 2 mdr. siden vi sidst sås! Det føltes som om at det var et par dage kun! Katharina, Pamina og Rene var ret stille og mærkelige på turen, så Jeanne var vidst ret irriteret – derfor foreslog jeg, at vi andre frivillige kunne gå sammen med Katrine og hendes storesøster (som i øvrigt var på besøg) til Katrines del af Paris (Ja, det er HENDES del!), hvor vi fik en god middag og snakket en masse :) Før vi tog til Katrines sted, fik vi en crepez på montmartre, som jeg bestilte PÅ FRANSK! YEAH BABY! Jeg kan det shit der!

Klokken halv ni tog vi så hen til festen (Stephanes fødselsdagsfest), hvor der allerede var godt gang i den! NØJ, hvor er det sjovt, at feste med franskmænd! De er gale i hovedet! Der var to af dem, som prøvede at overbevise mig om, at vi skulle lave en såkaldt ”suicide tequila”, hvor man skal sniffe saltet op i næsen, drikke tequilaen og putte citronen i øjnene! Hahahahaha Det var virkelig sjovt! En sindssyg god aften, som desværre sluttede for tidligt, fordi babyerne (Katharina, Pamina og Rene) ville hjem i seng – ØV! Det er helt sikkert ikke sidste gang, at jeg har festet i Paris! :D Så gik vi ellers hen til Etienne (Jeannes bedste ven), hvor vi skulle sove! Mægtig hyggeligt.

Dagen efter hentede en lettere bagstiv Stephane os i bil og kørte os til Versailles. Jeg har drømt om i lang tid at se Versailles, da jeg som sagt er ”Marie-Antoinette-Freak”, så det var en kæmpe oplevelse for mig! Også bare byen Versailles var enormt fin! Til frokost gik vi ned på et lille creperi, som Jeanne kender, da hendes kærestes bror bor i Versailles! Det var super lækkert og autentisk, og vi spiste ”mørke” crepez med bacon, ost og løg og drak cider til :) Så fint! Så gik vi tilbage til Versailles for at se haven, men det regnede så meget, at det ikke var noget ved! Så når Brittan, Katten og jeg skal på interrail, må vi lige et smut forbi Versailles en gang til :) Uhh og jeg fik også købt Macaron i det hypede bageri ”Laduree” – My god, hvor var de dog gode!

Efter versailles kørte vi hjem til Jeannes søster, som også bor i Paris, og så hendes lejlighed! Er du gal den er nice! Hvis jeg boede i den lejlighed kunne jeg godt bo i Paris! Jeg tror i det hele taget, at Paris er et fedt sted at bo, hvis man kender nogle der! Hun bagte muffins og gav nogle våde og trætte frivillige lidt cola og te til at gøre os køreklar til resten af aftenen!

Efter et besøg hos Jeannes søster kørte Stephane mig, Katti, Pamina og Rene hjem til ham, hvor hans søster og hendes ven Damien var, da ham og Jeanne skulle hente nogle ting til at sove på hos Etienne, Delphines kat (Stephanes søster, som han bor sammen med) og Mcdonalds mad til os! Det tog noget tid, så vi snakkede med Delphine og Damien og så Simpsons på fransk, som sjovt nok var meget underholdende, selvom jeg ikke forstod så meget! Jeanne og Stephane kom tilbage ved halv ti-tiden og vi fik spist. Derefter tog vi på sightseeing igen, da vi skulle se ”Paris by night” – Bortset fra festen, var det nok en af de fedeste ting i løbet af turen! Vi tog alle sammen af sted sammen med Stephanes søster og så Eiffeltårnet! Det var så flot! Klokken 12 begyndte det nærmest at eksplodere med lysglimt over hele eiffeltårnet – det var så smukt! Rene var dog meget mærkelig, og begyndte at sige som en and – Jeg kan virkelig ikke lide den dreng! Der er et eller andet galt med hans hoved! Det er jeg sikker på!

Efter det tog vi hjem igen til Stephanes lejlighed, og gjorde klar til nat. Jeg sov på en madras sammen med Stephane og Jeanne, og før vi gik i seng viste Stephane mig en masse shortfilms han havde på hans computer – og en masse mega sjove billeder af Jeanne! Haha

Dagen efter stod vi op halv ni og blev kørt i lufthavnen klokken 9. Her ventede vi så på bussen som kørte klokken 11. Så skulle vi med færge til Englang, og her var det lige før, at Katharina kom i problemer! Hun havde kun sit kørekort og Immigrations-kontrollen ville ikke godkende det først. Men så blev Jeanne ellers hidsig og sagde, at hvis hun kunne komme ind i Frankrig med kørekortet, kunne hun da vel også komme tilbage til England med det. Så hun fik lov til at fortsætte men nu står hendes navn i en speciel mappe hos immigrationspolitiet, så hun ikke kan rejse næste gang, hvis hun ikke har sit pas med – jeg tror dog ikke hun glemmer det igen! :) Så ventede der ellers yderligere tre forskellige busser inden vi halv tolv (halv et, hvis vi følger fransk tid) var hjemme i West Homes!

Det har været en mega hård uge, men også en MEGA god uge! Faktisk en af de bedste jeg har tilbragt her! Jeg har set mine gamle venner og jeg har mødt en masse nye!
At rejse er i sandhed at leve :)

Nu vil jeg sove!

Godnat og love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar