onsdag den 24. november 2010

Rugby,bøssekor,tøsfnidder,jul

d. 24.11.10

I dag er som sagt d. 24 november! Det har to betydninger for mig: 1. Der er kun en måned til jul, men desværre også 2. der er kun to måneder til jeg er hjemme igen. Det er utrolig hårdt synes jeg, da jeg ikke ved, hvordan jeg skal undvære de skønne mennesker jeg bor sammen med, efter den her tid (og nå ja, så har jeg jo også haft ca. 6 mdr.’s ferie når jeg kommer hjem herfra, så det bliver nedern at skulle til at arbejde igen – men min far synes nok det er godt nok til mig, at jeg kommer lidt i gang igen :D haha – ej, for sjov :D)

I fredags (d. 19.11.10) så jeg min første rugby-match! Det var Wales, som skulle spille imod Fiji! Jeg skal lige love for, at Cardiff går amok, når der spilles rugby! Ude på gaderne strømmede det med mennesker, som havde båthorn, halstørklæder med Fiji eller Wales’ farver, og en masse andre mærkelige accesories med logoer på! Man kunne jo ikke helt selv lade være med at blive grebet af stemningen, så mig og Jeanne fik malet Wales’ logo på vores kinder :) haha

Selve kampen var ikke noget særligt, og er senere i avisen blevet omtalt som en af de værste kampe Wales nogensinde har spillet, men jeg skal lige love for, at jeg havde det sjovt alligevel! Det startede med at en gruppe som hedder: ”Only men aloud” (ja, det er et bøssekor, hvis det ikke allerede havde sagt sig selv!), sang ”Don’t stop believing” på den mest bøssede, sjove måde jeg nogensinde har set! Det var virkelig morsomt! Resten af kampen kunne mig, Jeanne og Gabor så lave grin med det, og også efter kampen!

Efter kampen tog vi på Prince of Wales meget kort, da Jeanne gerne ville hjem, og jeg valgte at tage med, selvom jeg nok fortrød det lidt, da vi var gået derfra!
Jeg har helt glemt at fortælle, at der i sidste uge var en patient, som blev slået ihjel her på hospitalet! Det var en anden patient som kvalte den første patient! Det er lidt sindssygt at tænke på, men jeg er nu stadigvæk utrolig tryg ved at bo her, så det går mig egentlig ikke så meget på! Jeg synes bare det er synd for begge patienterne.

Lørdag til søndag tilbragte jeg i Cwmbran – den grimmeste by i hele Wales, tror jeg! – hvor jeg bl.a. spiste indisk buffet, så Harry Potter 7, snakkede med de piger jeg nu var sammen med, og ellers bare hyggede. Det var okay, men jeg må sige, at de piger der ikke er mit foretrukne selskab! På et tidspunkt drejede de snakken således, at man nærmest skulle sidde og blære sig over sit liv – det var klamt! En af pigerne sagde bl.a.: ”Mig og min kæreste var det berømte par på skolen, og da vi tog væk fra skolen var alle lærerne vildt kede af det, og sagde til os, at vi da skulle blive, fordi de aldrig ville få sådan et eksemplarisk par på skolen igen” – Må jeg have lov at brække mig? Som svar på det, kiggede jeg på hende med det mest sukkersødesmil jeg overhovedet magtede at lave og sagde: ”Ej, det lyder da helt som om, at du har været med i en amerikansk film!”. Det magter jeg bare ikke sådan noget! Så jeg var lykkelig, da vi landede i Cardiff ved middagstid om søndagen, og jeg kunne tilbringe dagen alene med Jeanne, med først at gå i fitness, derefter på et marked (hvor jeg købte den mest vidunderlige pesto – den slår dog ikke Moster Grethes!) og bagefter hjem og bage cookies og lave aftensmad – vildt hyggeligt! Om aftenen så vi filmen ”Julie&Julia” og så ellers i seng!

Mandag tog mig og Jeanne ind til julemarked i byen. Det var egentlig ikke noget særligt, men det var rigtig hyggeligt alligevel! Det er tyske julemarkeder de har herovre, så vores aftensmad var ægte ”Wurst” med brød – nammenam!!! Så shoppede vi ellers en smule, og jeg købte bl.a. min adventsgaver fra mine forældre, som var et ur – et såkaldt ”Ice-watch” – i hvid, som har hængt på min arm lige siden, og en sweater fra Top Shop! Lækkert! Derefter tog mig og Jeanne på Bella Italia og spiste dessert.

Tirsdag skete der ikke rigtig noget særligt, andet end jeg var i fitness, snakkede med mine forældre og så lavede jeg Spaghetti & Meatballs til Jeanne og Gabor.
I dag har jeg været på arbejde, og da jeg kom hjem havde jeg modtaget verdens mest vidunderlige pakke fra min kære Tante og Onkel! Den indeholdte dansk juleslik, tegninger som min kusine og fætter havde lavet, julepynt og et sødt brev – jeg er stadigvæk overvældet over det! Det er intet mindre end fantastisk! Nu skal jeg til at spise, og så bage rugbrød, og ellers lave Jeannes gave færdig, da hun er syg i dag, og derfor skal sove!

Love u
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar