torsdag den 3. februar 2011

Opsummering!

Opsummering!

Jeg har stadigvæk ikke forstået helt, hvad det er jeg egentlig har lavet i løbet af det sidste halve år! Hele oplevelsen har været så stor, at jeg ikke rigtig kan få samling på den! Jeg har oplevet og lært så mange ting – ikke bare om Wales, og om andre kulturer, men i den grad også om mig selv, og om hvordan jeg tackler forskellige situationer! (Sorry for alle klicheerne, men det skal jo være sandt, for at det kan være en klichee ikke? ;) ) Ja, og ikke at forglemme, har jeg helt sikker også lært en masse omkring Danmark og den danske kultur!

Det at arbejde med psykisk syge, har helt sikkert givet mig et nyt syn på dem! Mange tror de er sindssygt farlige (Ja, vi elsker ordspil!) og at de kan slå en ihjel! Det kan de nok også, men det kan alle mennesker vel et eller andet sted.. Jeg har haft så mange gode oplevelser, med de mennesker som jeg har passet, og jeg har oplevet en ny form for fighter-vilje mod et system, som ikke behandler en retfærdigt, som jeg har aldrig har set før!

Den største oplevelse må dog have været at bo sammen med så mange forskellige mennesker! Det har været, så vildt, at se, hvor tæt man kan komme på folk på utrolig kort tid, og jeg håber og tror på, at det er venner for livet, som jeg har fået!

Planen nu er en smule uklar! Lige nu arbejder jeg på en strømpefabrik, som lagerlus! Det er nu egentlig meget hyggeligt, fordi mine kollegaer er så søde, men det er rigtig hårdt arbejde, og jeg er mega smadret når jeg kommer hjem! Efter sommerferien er planen at skulle læse medicin et eller andet sted i landet, men hvis jeg skulle være så uheldig (hvilket er meget sandsynligt!) ikke at komme ind, har jeg da også nogle alternativer i ærmet.. Jeg overvejer kraftigt at tage et halvt år på Rønde Højskole, som har en medicin-linje, og hvis det ikke skulle lykkes, vil jeg gerne et smut til Norge – dog helst sammen med en veninde eller to, da jeg ikke tror, det ville være så sjovt, at være alene!

Det har været utrolig dejligt, at mærke hvor meget støtte der har været omkring denne her blog her, for det betyder meget for mig her bagefter, at jeg har en eller anden form for dokumentation over, at jeg rent faktisk har været af sted, og oplevet alt det, som jeg nu engang har oplevet!
Puha, det bliver en smule formelt det her – det kan vi ikke lide, så derfor stopper jeg nu :)

Love u – really!
Line

Ingen kommentarer:

Send en kommentar